loading...
انفجار نور
سجاد سحرخوان بازدید : 39 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (3)

                                      «والفجرِ و لَیالٍ عَشْر...».

نقش جوانان در پیشرفت انقلاب

دهه مبارک فجر، تجلی شکوه‏مند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان و در روزگار قحطی انسانیت، با انقلاب اسلامی خویش، صفحه‏ای زریّن را در تاریخ حیات آدمی گشود و صلای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جان جهانیان طنین‏انداز کرد. در این دهه مبارک، یاد حضرت امام (رحمت الله علیه) را گرامی می‏داریم؛ ابرمردی که هماره دم مسیحایی‏اش، جان‏بخش جان‏های حقیقت‏جوست و هنوز پس از گذشت سال‏ها از رحلت ملکوتی‏اش، نامش بر پایه‏های ستم استکبار لرزه می‏افکند و یادش، در دل‏های مستضعفان و آزادگان زمینْ، امید می‏آفریند و انگشت اشارت او، به آیندگانْ امتداد راه را نشان می‏دهد.

انقلاب اسلامی ایران، همچون بارقه‌ی امیدی بود که در شب تاریک جهالت مدرن، طلیعه‌ی بیداری اسلامی را در جهان نوید داد  در مصاف با استکبار و سلطه، می‌رود تا پرچم رهایی مستضعفان جهان و پیام توحید و عبودیت در قلل رفیع جهان به اهتزاز درآورد.

این انقلاب که حاصل رهبری امام امت و رهروی امت امام و پیوند عمیق میان این دو بود، مکتبی را به جهانیان عرضه نمود که فصل جدیدی از آغاز تمدن اسلامی را در  سیره و اندیشه‌ی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و نیز امام امت، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است،پایه ریزی کرد .

در پیش‌روی حرکت انقلاب اسلامی به سوی تمدن جهانی اسلام دشمنان انقلاب اسلامی وامتداد داخلی نظام سلطه می کوشند با ایجاد انحرافات و کج‌روی‌ها مسیر این گفتمان را به انحراف بکشانند که این اقدامات گاه در قامت «جنگ تحمیلی» و یا «ایجاد تفزقه های قومی » و گاهی نیز با رنگ و لعاب به‌ظاهر دینی اما در واقع انحراف عمیق از ارزش‌های دینی و انقلابی رخ می‌نماید.

 

مقام معظم رهبری می فرماید :انقلابی با جوهر فکری اسلامی ممکن نیست از تعرض آمریکا و امثال آن خود را برکنار بداند. اگر انقلاب اسلامی متعرض آمریکا هم نمی شد آنقدر فشار، حیله و خدعه علیه این نظام و انقلاب صورت می گرفت تا آنرا منحرف کنند. آمریکا که بر تخت امپراطوری زر و زور تکیه زده است نمی تواند در برابر رشد فکرها و اندیشه هائی که پایه آن واژگون کردن تخت استکبار است آرام بنشیند(۶۸/۸/۱۰)

در این میدان جوانان خط مقدم هجوم دشمنان وهمچنین امید های آینده پیشرفت انقلاب هستند این جوانان که به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه های نورانی حضرت امام (ره) متحول شدند، در دوران انقلاب اسلامی بویژه در سالهای دفاع مقدس که صحنة رویارویی تمام کفر با تمام اسلام بود آنگونه حماسه آفریدند که نوجوان 13 ساله ای همچون شهید فهمیده مدال افتخار و رهبری از بسیجی راحل حضرت امام (ره) گرفت.

حضرت امام (ره) همیشه به جوانان عشق می ورزیدند و به نیروی بالقوه و بالفعل جوانان انقلاب ایمان کامل داشتند، به جوانان بها دادند و جوانان را امید و نوید خود می خواندند و در نهایت انقلاب را به‌دست جوانانی سپرد که آن را به پیروزی رسانده بودند. ایشان می فرمودند:" شما جوانان برومند شما محصلین ارجمند که امید من هستید و نوید من هستید باید در هر جا که هستید در هر جای ایران که هستید باید بیدار باشید با بیداری از حقوق خودتان دفاع کنید". 

اکنون که درخت تناور انقلاب اسلامی با جان نثاریها و ایثارگریهای جوانان این مرزوبوم، در مقابل انواع توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان بیمه شده است. به‌برکت انقلاب‌اسلامی، زمینه حضور جوانان در همه عرصه‌های نظام اسلامی فراهم گردیده و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف دستاوردهای گرانبهایی برای جمهوری اسلامی در پی داشته است. جوانان، حامل‌ومروج ارزش‌های دینی انقلاب هستند ونقش مهمی درحفظ و انتقال آنها برعهده دارند.
خودباوری جوانان رمز پویایی، ماندگاری و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی طی سالیان اخیر بوده است اعتماد به نفس و خودباوری نقش مهمی در اقتدار نظام و دستیابی به قله رفیع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی دارد و در سایه خودباوری بسیاری از معضلات و مشکلات کشور حل خواهد شد. حضرت امام (ره) با نفی هر گونه خودباختگی برخودباوری و اعتماد به نفس تاکید می کنند و می فرمایند " یک ملت وقتی که یک مطلب را باور کرد که می تواند انجام بدهد انجام خواهد داد اساس باور این دو مطلب است باور ضعف و سستی و ناتوانی و باور قدرت و توانایی ، اگر ملت این باور را داشته باشد که ما می توانیم در مقابل قدرتهای بزرگ بایستیم این باور اسباب این می شود که توانایی پیدا می کنند و در مقابل قدرت های بزرگ ایستادگی می کنند ".
مقام معظم رهبری نیز از اعتماد به نفس و خودباوری به عنوان داروی فکری و روحی برای ملتها یاد می کنند و معتقدند که خودباوری و اعتماد به نفس نیروی حرکت ساز و حیات بخش جنبش های درخشانی بوده که در طول تاریخ برای برانداختن نظام سلطه و زور رخ نموده است.
پیشرفت های چشمگیر علمی در بحث انرژی هسته ای و علوم نوین از جمله سلولهای بنیادین و درمان برخی از بیماریهای صعب العلاج و درخشش جوانان فهیم و ساعی ایران اسلامی در عرصه رقابتهای علمی و ورزشی جهان ، ابتکارات، اختراعات و کسب افتخارات متعدد از آثار و نتایج مبارک اعتماد به نفس و خودباوری است و مطمئنا در سایه توجه به جوانان و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری آنان زمینه تحقق تولید علم و جنبش نرم افزاری که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید فرمودنده اند فراهم گشته و ایران اسلامی به دستاوردهای عظیمی در تمامی عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دست خواهد یافت.

نویسنده : سحر خوان 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمدرضا صالحی در تاریخ 1392/11/18 و 13:58 دقیقه ارسال شده است

سلام
لطفا لوگو وبلاگمو تو وبلاگت بگزار .
یا علیشکلک
پاسخ : باشه حتما قرار می دهیم

این نظر توسط مجتبی در تاریخ 1392/11/18 و 10:34 دقیقه ارسال شده است

با سلام انشا الله جوانان ایرا ن به عنوان سربازان امام زمان همیشه سر بلند باشند
پاسخ : سلام ما هم امیدواریم

این نظر توسط مهسا در تاریخ 1392/11/18 و 10:32 دقیقه ارسال شده است

با سلام امیدوارم به عنوان جوان ایرانی بتوانم نقش خود را در پیشرفت انقلاب تا رسیدن به حکومت جهانی اسلام به خوبی ایفا کنیم
با تشکر
پاسخ : سلام انشالله که تمام جوانان در این راه موفق باشند


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
؛باسلام و عرض ادب این وبگاه در تاریخ1/11/1392طراحی و ثبت شده است این وبگاه با هدف اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی راه اندازی شد تا بلکه ما نیز با اندازه توانمان دراین راه خدمتی کرده باشیم امیدوارم مطالب این وبگاه برایتان مفید باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در باره سایت چیه؟
    شما کدام مطلب سایت را بیشتر می پسندید
    سنگر پشتیبانی
    ساعت فلش مذهبی
    دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    انقلاب اسلامی

    دریافت کد اوقات شرعی

    دوستان ما



    معببر سایبری فندرسک




    سایت شهید حاج احمد کاظمی


    .::مسابقه وبلاگ نویسی انقلاب نور-دبیرستان نور ثامن::.

    نسخه موبایل سایت

    نسخه موبایل انفجار نور

    مشاهده بهتر

    جهت مشاهده بهتر 

    از مرور گرهای زیر 

    استفاده کنید:

    ChromeOperaFirefox

    طراحی: انفجار نور

    آمار وبلاگ
    آوای وبلاگ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 931
  • بازدید کلی : 7,854
  • کدهای اختصاصی

    تصویر ثابت

    تاریخ روز
    Up Page
    ابزار و قالب وبلاگکد پرش به بالای صفحه وب
    http://webtools.samentheme.ir/st/mouse/3.gif