loading...
انفجار نور
سجاد سحرخوان بازدید : 32 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی

 

اقتصاد ایران و وضعیت اقتصادی مردم با انقلاب اسلامی به‌طور کلی متحول گردید. هرچند هم اکنون به دلایلی کشور با مشکلات اقتصادی و از جمله به دلیل تحریم‌ها و فشارهای خارجی دست‌ و پنجه نرم می‌کند، لکن وضیعت اقتصادی ایران و میزان برخورداری مردم در حوزه‌های گوناگون با دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت است. با انقلاب اسلامی، بسیاری از شاخص‌های زندگی در ایران به دلیل دستاوردهای اقتصادی و خدمات‌رسانی جمهوری اسلامی بر اساس سیاست پیش‌رفت و عدالت تغییر کرد.از تحولات مهم اقتصادی می توان موارد زیر را بر شمرد: 

سجاد سحرخوان بازدید : 27 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی

 

ارتش ایران در دوران قبل از انقلاب وابسته و تحت نفوذ آمریکایی‌ها بود. قدرت دفاعی – نظامی کشور نه در راستای تأمین منافع غرب تعریف شده بود. عمده تجهیزات نظامی ارتش از کشورهای غربی وارد می‌شد و هزاران مستشار نظامی در ارتش ایران حضور داشتند. با انقلاب اسلامی، سیستم دفاعی – نظامی و امنیتی کشور به طور کلی متحول شد  پیش‌رفت‌های نظامی در کشور به‌ویژه در صنایع دفاعی، به گونه‌ای است که علاوه بر تأمین تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه‌های گوناگون، ایران به یکی از صادرگنندگان تجیهزات نظامی تبدیل شده است.قدرت دفاعی – نظامی جمهوری اسلامی، تهدیدات نظامی علیه ایران را از اعتبار ساقط کرده و همگان می‌دانند که هیچ کشوری جرأت تجاوز نظامی به ایران ندارد.

سجاد سحرخوان بازدید : 34 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

دستاوردهای علمی انقلاب

عقب‌ماندگی علمی و فناوری کشور ایران در دوران قبل از انقلاب، برای ایرانیان با سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار آزاردهنده بود. غلبه بر این عقب‌ماندگی، عبور از مرزهای دانش و دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی، از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در سال‌های گذشته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، با تمرکز بر روی تولید علم در ایران و مطرح نمودن موضعاتی چون جنبش نرم‌افزاری و جهاد علمی، زمینه‌های خوبی را برای پیش‌رفت در عرصه علوم وفنون نوین در کشور فراهم ساختند. پیش‌رفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر، به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز است که غربی‌ها به شدت نگران شده و یکی علل تشدید فشارهای آنان بر ایران با بهانه‌هایی از جمله موضوع هسته‌ای، تلاش می‌کنند تا جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرند. شاخص‌های زیر می‌تواند تا حدودی نمایشگر این پیش‌رفت‌ها باشد.

سجاد سحرخوان بازدید : 36 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) وامام خامنه ای 

حضرت امام (ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیان‌‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در فاصله زمانی پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 تا قبل از رحلت در خرداد 1368، به برخی از دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب سخنرانی، صدور پیام و یا بیانیه اشاره کرده‌اند. در این‌جا به اختصار به مواردی از دستاوردهای انقلاب از دیدگاه حضرت امام (ره) در چند حوزه اشاره می‌شود.

سجاد سحرخوان بازدید : 32 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)
ولادت آن حضرت در روز اول ذيقعده سال ١٧٣ هجرى قمرى در مدينه منوره واقع شده است. ديرى نپاييد كه در همان سنين كودكى مواجه با مصيبت شهادت پدر گرامى خود در حبس هارون در شهر بغداد شد. لذا از آن پس تحت مراقبت و تربيت برادر بزرگوارش حضرت على بن موسى الرضا (ع) قرارگرفت. 
سجاد سحرخوان بازدید : 34 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (1)

خاطره اي از لحظه هاي سقوط رژيم شاهنشاهي

 

روز بيستم بهمن فرا رسيد. آن شب به اتفاق حجة الاسلام عبّاس صالحي به منزل يكي از دوستان كه در خيابان آزادي منزل داشت، رفته بوديم. پس از صرف شام و ديدن اخبار، ناگهان تلويزيون طيّ يك برنامه، آمدن حضرت امام و استقبال از ايشان را پخش كرد. ديدن اين برنامه براي ما جالب و غير منتظره بود؛ زيرا رژيم تا آن روز از پخش هر گونه خبري در مورد حضرت امام، جدّاً خودداري مي كرد.

پس از ديدن تلويزيون، ناگهان متوجه شدم به ساعت منع عبور و مرور نزديك مي شويم. با عجله حركت كرديم. منزل صالحي در خيابان نظام آباد اوّل حسيني بود. حدود ساعت يازده به ابتداي خيابان حسيني رسيديم. خيابان حسيني بين خيابان نظام آباد و خيابان دماوند واقع شده و كمي پايين تر، خيابان كهن كه خيابان كوتاه و پهني است، در سمت مقابل خيابان حسيني قرار دارد و در انتهاي آن نيروي هوايي و خوابگاه واقع شده است. 

سجاد سحرخوان بازدید : 30 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (1)

 نگاهی به مهم ترین رویدادهای انقلاب اسلامی

رژیم شاه كه خلأ قدرت روحانیت و مرجعیت را پس از آیة اللَّه بروجردی آشكارا احساس می كرد، درصدد برآمد اقدامات به تأخیر افتاده خود را آغاز كند

 

در سال 1340 ش آیة اللَّه بروجردی كه قدرت نفوذ و جامعیت بی نظیری در میان مراجع معاصر و پیشین خود داشت، در گذشت.
رژیم شاه برای رهایی از قدرت روحانیت كه آن را مزاحم اقتدار خود می دانست، سعی كرد مرجعیت تامّه روحانیت را پس از آیةاللَّه بروجردی به نجف منتقل كند و با این تصمیم، تلگراف تسلیتی به آیةاللَّه حكیم فرستاد.

سجاد سحرخوان بازدید : 36 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

پخش کننده ی سرودهای انقلابی قابل استفاده برای وبلاگ ها

 
سرود های انقلاب اسلامی   لینک های مرتبط
ردیف

عنوان

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان   موضوع
1 ای ایران، ای مرز پر گهر   491 0:03:20   کلیپ های کوتاه و شنیدنی
2 الله الله تو پناهی بر ضعیفان یا الله   608 0:03:25 نماهنگ های انقلاب اسلامی

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
؛باسلام و عرض ادب این وبگاه در تاریخ1/11/1392طراحی و ثبت شده است این وبگاه با هدف اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی راه اندازی شد تا بلکه ما نیز با اندازه توانمان دراین راه خدمتی کرده باشیم امیدوارم مطالب این وبگاه برایتان مفید باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون در باره سایت چیه؟
    شما کدام مطلب سایت را بیشتر می پسندید
    سنگر پشتیبانی
    ساعت فلش مذهبی
    دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
    انقلاب اسلامی

    دریافت کد اوقات شرعی

    دوستان ما



    معببر سایبری فندرسک




    سایت شهید حاج احمد کاظمی


    .::مسابقه وبلاگ نویسی انقلاب نور-دبیرستان نور ثامن::.

    نسخه موبایل سایت

    نسخه موبایل انفجار نور

    مشاهده بهتر

    جهت مشاهده بهتر 

    از مرور گرهای زیر 

    استفاده کنید:

    ChromeOperaFirefox

    طراحی: انفجار نور

    آمار وبلاگ
    آوای وبلاگ
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 102
  • بازدید سال : 934
  • بازدید کلی : 7,857
  • کدهای اختصاصی

    تصویر ثابت

    تاریخ روز
    Up Page
    ابزار و قالب وبلاگکد پرش به بالای صفحه وب
    http://webtools.samentheme.ir/st/mouse/3.gif